Dag 5: New York Liberty Island & Ellis Island - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu Dag 5: New York Liberty Island & Ellis Island - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu

Dag 5: New York Liberty Island & Ellis Island

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend weer begonnen met een ontbijtje en om 10.00 uur weer vertrokken naar Jersey City om de auto te parkeren en met de Subway weer naar New York. We zijn dit keer uitgestapt bij de WTC en zo richting het water gelopen. Helemaal via de Hudson rivier naar lower Manhattan. Erg mooi stukje om te lopen zo langs het water. We zagen het Vrijheidsbeeld al in de verte staan en we wilden er ook weleens dichterbij komen.

In de rij voor kaartjes om met de Ferry naar Liberty Island en Ellis Island te varen. Het was enorm druk maar het ging al met al toch best snel. Weer door een security check en toen de Ferry op. Erg mooi vaartochtje. Na 5 minuten varen kom je al aan bij Liberty Island met Lady Liberty in vol ornaat. Echt geweldig dit eens van dichtbij te zien. Een uurtje rondgelopen en veel foto's gemaakt.

Daarna weer op de Ferry om naar Ellis Island te gaan. Hier kwamen de immigranten vanuit Europa vroeger aan en werden ze gescreend of ze wel Amerika binnen mochten komen. Er werd door een medewerker vertelt hoe dit vroeger allemaal ging en zij vertelde dat Charlie Chaplin ook immigrant was die naar Amerika was gekomen. Nooit geweten. Zo leer je nog eens wat hè. Nog een film bekeken en toen zijn we weer naar de Ferry gelopen om terug te varen naar New York. Ook dit was weer geweldig om te zien allemaal. Heerlijk op het bovendek gezeten in de zon. Het was dan ook heerlijk weer daarvoor.

Eenmaal weer terug in New York zijn we via Broadway teruggelopen naar het WTC. Daar was het treinstation om weer terug te gaan naar de auto. Ik had nog wel uren door kunnen lopen maar ja, aan alles komt een eind. Maar ik ga zeker snel een keer terug en blijf dan echt in New York, er is nog zoveel meer te zien.

We hebben nog lekker gegeten bij Applebee's en nu maar weer lekker slapen. Morgen gaan we weer een stukje zuidwaarts, naar Laurel in Maryland. Vrijdag reizen we door naar Richmond Virginia waar we 5 dagen blijven. Ik hoop daar een kennis weer eens te zien die ik al meer dan 25 jaar niet heb gezien.

• 07 Augustus 2014 - 20:19

Loes Muilenburg:

Hallo Ron en Marissa,
    Wat leuk jullie verslag van de vakantie, daarbij de foto's super.
    Jullie hebben wel ons lekker gemaakt wat betreft Amerika, ga ook eens Google
    Hoe of wat. Kijk Azië dat weten we wel zo'n beetje maar Amerika dat is een vraagteken.
    Misschien vraag ik nog wel aan jullie meer informatie
    Maar dat is nu nog niet aan de orde, dit jaar vakantie gehad in Italie en in september naar de Moezel met jullie Pa en Ma dat is ook super.
    Misschien volgend jaar? Eerst alles uitzoeken.
    Kijk Curacao was ook fantastisch maar iets anders is ook leuk
    Weet niet wat jullie route is dit jaar, ga ook even de kaart bekijken van Amerika
    Wens jullie nog veel plezier en ik kijk uit naar de foto's en het reisverslag.
    Groetjes van ons Xxxx