Dag 11 en 12: Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12: Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12: Washington DC

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag zijn we vertrokken uit Richmond naar Washington DC. Het was echt heel slecht weer met heel veel regen en het was dus rustig aan rijden op de weg. Toen we na 2 uur er bijna waren zijn we eerst even gestopt bij de eerste Kmart van deze vakantie. Dit is toch echt wel vergane glorie vergeleken met de Walmart, maar we hebben er weer eentje gezien.

Toen op naar het hotel en daar kwamen we gelijk van een koude kermis thuis. Hotels.com had gewoon de boeking geannuleerd zonder maar iets te laten weten, geen mailtje, geen telefoontje, helemaal niets. Volgens de manager is de boeking gedaan met een ongeldige creditcard en dat kon wel kloppen want die kaart waar ik dit hotel toen mee heb geboekt ligt nog ergens in de metro in Parijs. Maar het had wel netjes geweest dat ze dit vooraf even hadden aangegeven. Gelukkig heeft de manager ons verder geholpen nadat ik aangaf dat we 2 dagen later in een ander hotel zouden zitten. Hij heeft daar heen gebeld en we konden gelijk terecht voor hetzelfde tarief. De warme douche voor Marriott.

Toen we 's-avonds weg wilden gaan om te eten stond er een heel buffet klaar voor de gasten met drinken etc. dus dat was een 2e warme douche. Na het eten zijn we nog even naar de Fair Oaks Mall geweest.

De volgende dag (woensdag) zijn we na het ontbijt met een shuttle busje van het hotel naar het metro station gebracht en zijn we met de metro naar Washington DC gegaan. We zijn uitgestapt bij station Smithsonian en zijn we gelijk het 'National Museum of Natural History' geweest. Erg mooi om te bekijken en allemaal gratis intree. Na het museum zijn we naar het Capitol gelopen en daarvandaan via Pennsylvania Avenue en een Starbucks naar het Witte Huis. Ze waren bezig met oefeningen bij het Witte Huis. Er vlogen iedere keer helicopters af en aan en iedereen dacht dat Obama aankwam maar dat was helaas niet het geval.

Na het Witte Huis zijn we via het World War II memorial naar het Lincoln Memorial gelopen. Ook weer een indrukwekkende plek. Op de terugweg zijn we gestopt bij het Washington Memorial. Hier kan je ook gratis in maar dan moet je wel 's-ochtends om 08.30 uur in de rij gaan staan om Eem ticket te bemachtigen.

Zo zijn we de hele 'Mall' afgelopen en om 19.00 uur zaten we weer in de metro terug naar het metrostation Vienna waar we weer zouden worden opgehaald door het busje van het hotel. Daarna nog gegeten bij Friday's en toen lekker naar bed.

Vandaag staat Arlington National Cemetery op het programma waar John F. Kennedy begraven ligt en morgen waarschijnlijk Mount Vernon, het huis van de eerste president van Amerika George Washington. Je raakt hier niet uitgekeken.