Dag 6 t/m 10: Laurel MD, Richmond VA - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu Dag 6 t/m 10: Laurel MD, Richmond VA - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu

Dag 6 t/m 10: Laurel MD, Richmond VA

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Richmond

Donderdag 7 augustus zijn we 's-ochtends na het ontbijt vertrokken richting het zuiden. We zouden overnachten in Laurel in de staat Maryland. We hadden de navigatie nu ingesteld zonder tolwegen te vermijden maar dat was niet echt een goede zet. We reden gelijk een tolweg op en na een tijdje moesten we $9 betalen. Gelijk daarna (echt 1 minuut later) reden we over een brug en moesten we daar weer tol betalen. En gelijk daarachteraan nog een keer. Dat was ff lekker binnenlopen voor hun. We hebben de navigatie weer ingesteld op het vermijden van tolwegen want dat had anders wel een erg dure aangelegenheid geworden.

'S-middags kwamen we aan bij ons hotel in Laurel. We kregen alleen de verkeerde kamer, maar dit werd gelukkig snel veranderd en kregen we de kamer die we geboekt hadden. Het ontbijt hier was echt drama. De dame die daar werkte snapte het allemaal niet zo. Het brood was op, beleg was op, melk voor de cornflakes en de eieren waren ook op. Mevrouw was nergens te bekennen. We hebben haar geroepen en gevraagd om brood etc, maar ze raakte helemaal in paniek, ze stond namelijk alleen. Na een half uur werden de eieren aangevuld. Ze had er een rooie kop van.

Na te hebben ingepakt zijn we vertrokken naar Ricmond. Het was echt druk onderweg en hebben vaak in de file gestaan maar we zijn weer goed aangekomen in ons hotel. Een heerlijk hotel. De kinderen wilden zwemmen en terwijl we op de kamer zaten werd ik gebeld door een Amerikaanse kennis die ik al meer dan 25 jaar niet had gezien. Met haar afgesproken dat we de volgende dag bij haar langs zouden gaan.

Om 11.00 uur de volgende dag waren we bij haar huis in Ashland. Ze woont nu met haar man in een boerderijtje. Ze was echt geen spat veranderd (wel ouder natuurlijk) en nog net zo gastvrij als toen. Ze had voor de jongens lekkere dingen neer gezet en die vonden het wel interessant. Ze hebben zich prima vermaakt in de grote tuin en de hond Happy. We zijn tot 's-avonds gebleven en rond 20.00 uur zijn we weer teruggegaan naar het hotel.

Zondag zijn we naar Williamsburg geweest. Een oud historisch plaatsje waar nog veel geschiedenis terug te vinden is. Heel leuk om te zien hoe het er vroeger uit zag. We zijn na het eten van een ijsje nog naar een outlet geweest en toen weer terug naar het hotel. Eerst hebben we gegeten bij een Quacker Barrel. Dit is de eerste keer dat we hier gegeten hebben en het is zo goed bevallen dat we hier maandag weer gegeten hebben. Je krijgt daar heerlijke vers gebakken broodjes met jam en appelsaus, ze noemen het 'applebutte' echt heerlijk.

Maandag was een dagje van rustig aan doen. Een beetje wassen, jongens zwemmen en 's-middags eigenlijk pas even weg.

Dinsdag gaan we weer richting het noorden rijden naar Washington DC. Hier valt een hoop te zien dus dat worden weer een paar drukke dagen.

• 12 Augustus 2014 - 16:09

Ranca:

Wat mooi wat jullie allemaal kunnen en mogen zien...geweldig lekker genieten als je het kan ...veel plezier. Og xxxxx