Dag 1: de reis naar Boston - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu Dag 1: de reis naar Boston - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marissa Vugts - WaarBenJij.nu

Dag 1: de reis naar Boston

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

01 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagochtend zijn we rond 10 uur vertrokken naar Schiphol. Pa en ma hebben ons weer gebracht. Deze keer zonder Mitchell, die blijft op het huis en de poezen passen.
Ik had al ingechecked, en dat was ons geluk, want er stond een ongelooflijk lange rij bij de incheckbalie. Koffers afgegeven en door de controle. De incheckbalie van Icelandair was in vertrekhal 3 maar we moesten naar vertrekhal 1 om naar de gate te gaan. Dus weer een stukje terug.

Eenmaal binnen zijn we even wat gaan eten en toen naar de gate C09. Kinderen krijgen bij Icelandair alles gratis, dus Quinn en Senne kregen koptelefoontjes (die voor ons €6 kosten) en eten. Brent kreeg het ook allemaal, terwijl hij niet meer onder kind valt. Verder ook een prima maatschappij dat Icelandair en omdat we een tussenlanding hebben gemaakt op Reykjavik hebben we dat ook eens gezien. Het vliegveld is niet veel helaas.

Om 17.25 uur IJsland tijd (2 uur vroeger) zijn we vertrokken van Reykjavik naar Boston. Ik heb de volledige serie 'Hostages' gezien. Wat een goeie serie, hoop deze bij ons ook verder te kunnen volgen. Na 5,5 uur kwamen we in Boston aan. Omdat het zo druk was op het vliegveld moest het vliegtuig 10 minuten blijven rondvliegen voor we mochten landen. Eenmaal op de grond moesten we nog eens 20 minuten wachten. Eindelijk rond 20.00 uur stonden we in de wachtrij voor de customers office. Ging toch nog redelijk snel gelukkig. Daarna de koffers gehaald en naar de rental cars. En wat schetst onze verbazing: hebben ze onze auto niet. We konden een andere krijgen en dan zaterdag weer ruilen voor onze auto, maar daar waren we niet blij mee, want dan hadden we weer naar het vliegveld moeten gaan en weer tol betalen. Toen zegt ze u kunt bij een ander rentalbedrijf vragen of ze de auto hebben. Maar ik vroeg gelijk of dat voor dezelfde prijs is en dat bevestigde ze. Naar Alamo gegaan en zij voor ons kijken maar we moesten wel $5000 betalen voor dezelfde auto en periode. Nou dat hebben we maar niet gedaan, ging net boven budget (om precies te zijn $4200). Maar weer terug en dan toch maar die tijdelijke auto nemen, laat er nou net eentje beschikbaar zijn gekomen! Wat zijn we toch een stelletje mazzelaars hahaha. Het was inmiddels al 22.00 uur lokale tijd en in Nederland 04.00 uur dus we waren wel moe aan het worden.

Een klein kwartiertje later reden we de garage uit op weg naar het hotel. Daar kwamen we rond 23.00 uur aan. Daarna zijn we gaan slapen en waren we ook weer vroeg op.

Jongens zijn nu aan het zwemmen en als ze klaar zijn gaan we naar de John F. Kennedy Library & Museum. Ook wel interessant voor de jongens en daarna gaan we even Boston in.

• 02 Augustus 2014 - 17:33

Henk Muilenburg :

Succes is een gegeven, geluk dwing je af.
    Good Luck.

• 02 Augustus 2014 - 18:14

Veltenaartjes:

Geweldig zo'n blog bij houden. Leuk om te lezen!